Forum eHusów Strona Główna


Pomoc

 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum eHusów Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
herikon
Administrator
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Husów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:23, 28 Mar 2007    Temat postu: Pomoc

Zamieszczone tutaj informacje mają na celu wyjaśnienie szczegółów funkcjonowania forum nie zamieszczonych w FAQ bądź są bardziej rozbudowane od tamtejszych informacji. Pomoc jeszcze nie jest dokończona, ale myślę że już może służyć użytkownikom. Proszę o wyrozumiałość w czytaniu pomocy ponieważ samodzielnie ją przygotowałem. Wszelkie uwagi dotyczące pomocy proszę kierować do podkategorii Uwagi i regulamin.
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (ang.Frequently Asked Questions - FAQ) znajdują się pod adresem: http://www.ehusow.fora.pl/faq.php


Spis treści zamieszczonych w pomocy
1. Słownik pomocy
1.1 Forum
- Kategorie
- Podkategorie
- Tematy
- Posty
1.2 Użytkownik
- Gość
- Użytkownik zarejestrowany
1.3 Prywatna wiadomość (pw)
2. Małe FAQ
2.1 Kto może czytać posty?
2.2 Kto może pisać posty?
2.3 Jak się zarejestrować?
2.4 Jak odzyskać zaginione hasło?
2.5 Jakie są kary dla użytkowników za łamanie regulaminu?
2.6 Gdzie zgłaszać problemy i uwagi?

Tematy oznaczone kolorem czerwonym są niedokończone ale wkrótce się pojawią.


1. Słownik pomocy
1.1 Forum - jest przeniesioną do struktury stron WWW formą grup dyskusyjnych, która służy do wymiany informacji i poglądów między wszystkimi osobami, którzy interesują się sprawami wsi Husów. Jest ono podzielone na działy tj.:
- Kategorie – są to główne działy dzielące ogólnotematycznie forum. Kategoriami są: Nasze sprawy, Sport, Wolny czas, O forum
- Podkategorie (można także nazwać je forami ale ze względu na taką samą nazwę jak Forum główne lepiej używać terminu podkategorii) – są to części kategorii dzielące je szczegółowo pod względem tematycznym tzn. w określonym podkategorii można się spodziewać treści związanej z jego nazwą oraz opisem. Do podkategorii można zaliczyć np.: Miejscowość, Parafia, Ogłoszenia, Hydepark, Dla Moderatorów itd.
- Tematy - są to nagłówki dla wypowiedzi (postów), znajdują się w podkategoriach. Przykładami tamatów w podkategorii Historia są: Husów podczas II Wojny Światowej, Oborscy oraz Husowscy Żydzi
- Posty - są to wypowiedzi zarejestrowanych użytkowników, dotyczące określonego wątku (tematu). Przykładem postu może być ta oto wypowiedź dotycząca pomocy na forum.

1.2 Użytkownik - osoba odwiedzają forum. Można wyróżnić 2 rodzaje użytkowników:
- Gość - jest to osoba mająca prawa czytania wypowiedzi (postów) zamieszczonych na forum. Nie może ona aktywnie uczestniczyć w dyskusjach. Aby uczestniczyć w dyskusjach należy się zarejestrować (zobacz 2.3 Jak się zarejestrować?).
- Użytkownik zarejestrowany - jest to osoba, która dokonała rejestracji i ma także prawo czytania wypowiedzi ale ponadto może zakładać nowe tematy, tworzyć ankiety a także pisać posty w istniejących już tematach.

1.3 Prywatna wiadomość
Jest to rodzaj informacji przekazywanej na podobnej zasadzie jak list elektroniczny (email). Każdy z użytkowników forum ma do dyspozycji skrzynkę wiadomości odebranych i wysłanych (w tym przeczytanych i nieprzeczytanych). Aby wysłać prywatną wiadomość należy być zalogowany i wybrać jedną z trzech mozliwości wysłania wiadomości. Niżej wymienione są owe możliwości:
a) Użytkownicy - z górnego menu należy wybrać opcję użytkownicy. Pojawi się spis 50 zarejestrowanych użytkowników. Gdy nie znajdujemy tutaj właściwej osoby do której chcemy wysłać prywatną wiadomość należy przejść na drugą lub kolejną stronę spisu użytkowników (cyferki 1, 2 na dole strony). Gdy odnajdziemy osobę o którą nam chodziłonależy kliknąć na przycisk znajdujący sie po lewej stronie nazwy użytkownika PW. Pojawi się okienko z polami tematu i treści prywatnej wiadomości. Gdy już jest gotowe klikamy wyślij. Status swojej wiadomości można oglądnąć w panelu prywatnych wiadomości (najczęściej menu Nie masz nowych wiadomości i dalej Wysłane przeczytane bądź Wysłane nieprzeczytane.
b)Post - pod każdym postem widnieje menu pozwalające wysłać prywatną wiadomość do autora postu. Gdy chcemy podyskutować z nim klikamy na przycisk PW pod jego postem i postępujemy dalej tak samo jak w punkcie a).
c)Profil użytkownika - można wybrać tę opcję (w tytule stony pisze Ogląda profil) ze spisu użytkowników klikając na nazwę użytkownika bądź ze strony głównej (także podkategorii) klikając na nazwę autora ostatniego wpisu w danym temacie. Po ukazaniu się informacji o użytkowniku (np. ile postów na dzień pisze) należy kliknąć w link Wyślij prywatną wiadomość i postępować jak w puncie a).

2. Małe FAQ

2.1 Kto może czytać posty?
Każdy użytkownik (także gość), który wejdzie na stronę główną forum ma dostęp do czytania wszystkich widocznych postów umieszczonych w kategoriach i podkategoriach. Wyjątkiem jest część przeznaczona dla moderatorów oraz część przeznaczona dla zarejestrowanych użytkowników (Miejscowość oraz Parafia).

2.2 Kto może pisać posty?
Każdy zarejestrowany użytkownik może zakładać nowe tematy i pisać posty w już istniejących tematach w prawie wszystkich widocznych podkategoriach. Wyjątkami są podkategorie: Dla Moderatorów oraz Pomoc.

2.3 Jak się zarejestrować?
Należy kliknąć w menu widoczne na górze strony w Rejestracja. Pojawi się strona z warunkami rejestracji. Po lekturze tekstu aby przejść dalej należy kliknąć w link „Zgadzam się na te warunki”. Po chwili naszym oczom ukaże się formularz rejestracyjny. Aby poprawnie się zarejestrować należy wypełnić pola: Użytkownik, Adres email, Hasło oraz Potwierdź hasło.
Należy także przepisać tekst z obrazka w pole Kod potwierdzający.
Dodatkowe informacje nie są niezbędne do rejestracji choć oczywiście można się pochwalić swoim gg Jezyk
Po wpisaniu wszystkich danych należy kliknąć Wyślij. To jeszcze nie koniec to dopiero początek kłopotów Wesoly Na adres emial zostanie wysłany spam ode mnie :lol: z linkiem do aktywacji konta użytkownika. Aby coś z męki przejścia tylu formularzy było należy kliknąć w niego i już można zalogować się na forum. Najlepiej pierwszy raz logując się zaznaczyć opcję Zaloguj mnie automatycznie.Dzięki temu zostanie więcej czasu na pisanie na forum.

2.4 Jak odzyskać zaginione hasło?
Gdyby zdarzyło się zapomnieć hasła użytkownika to należy z menu górnego wybrać opcję Zaloguj. Po pojawieniu się strony należy wybrać link Zapomniałem hasła. Pojawi się formularz z nazwą Użytkownika i adresem email z którego dokonano rejestracji konta. Hasło zostanie wysłane na wskazany adres jeżeli wprowadzi się poprawne dane.

2.5 Jakie są kary dla użytkowników za łamanie regulaminu?
Podstawową formą kary za łamanie regulaminu jest ostrzeżenie. Ostrzeżenie może dać administrator lub moderator podkategorii. Można maksymalnie dostać 5 ostrzeżeń, jednak już po 3 użytkownik zostaje zawieszony na okres 3 tygodni. Gdy użytkownik dostanie 5 ostrzeżeń jego konto zostaje zablokowane (zbanowane).

2.6 Gdzie można zgłaszać problemy i uwagi?
Ogólne uwagi dotyczące funkcjonowania forum można wpisać do podkategorii Uwagi i regulamin. Uwagi bardziej szczegółowe należy kierować na pw do administratora. Uwagi do konkretnej podkategorii należy zgłaszać moderatorowi tej podkategorii lub administratorowi. Z problemi innego typu w tym problemy z logowaniem i rejestracją proszę pisać na adres
Kod:
gkucha@wp.pl


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez herikon dnia Śro 12:02, 14 Lis 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herikon
Administrator
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Husów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:55, 31 Maj 2007    Temat postu:

2.7 Dlaczego nie mogę dodawać linków jeżeli się już zarejestrowałem?
Ostatnio poratal fora.pl na którym znajduje się to forum wprowadził ograniczenia dotyczące zamieszczania linków. Oto cytat ze strony głównej portalu:
Kod:
została wprowadzona restrykcja dotycząca publikacji linków do stron www na forach; linki mogą być publikowane tylko przez osoby zarejestrowane na forum od co najmniej 24h i tylko przez osoby, które wcześniej opublikowały co najmniej 3 własne wypowiedzi bez linków

Ograniczenie ma za zadanie uniemożliwić lub znacznie utrudnić pracę "internetowym śmieciarzom". Myślę, że nikt nie chciałby aby to forum było wyłącznie miejscem promowania określonych witryn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum eHusów Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin